City of ember

Såg nyss en film, City of ember hette den.
Jag har sett nästan hela förr, men jag har ingen aning varför jag inte såg hela då, det ända jag inte såg förra gången var slutet:P
Men iallafall, den var bra!
Typ familjefilm/äventyr.



När jordens undergång tycktes oundviklig byggde världens främsta vetenskapsmän
den underjordiska staden Ember - en fantastisk skapelse som strålar av ljus.
Men det finns en hake: energin räcker bara för exakt två hundra år
och hemligheten om vägen tillbaka till ytan har gått förlorad
sedan generationer tillbaka. Medan ljuset sakta falnar,
lyckas de två ungdomarna Doon och Lina hitta en första ledtråd till räddningen.
Men hinner de lösa det stora mysteriet innan staden sänks i mörker och kyla för alltid?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0