Sista inlägget tills på söndag förmodligen...

... för jag är alldeles för upptagen nu, fram till söndag som du vet. Hinner knappt hålla reda på mig själv.
Nu ska jag sova så att jag är utvilad (nåja) imorrn.

Ha en bra helg och önska mig lycka till!


Packa

Shit vad dålig jag är. Skrev ju för typ en timma sen att jag skulle gå och packa. Men nej, jag har suttit och kollat på bloggar hela tiden. Måste verkligen packa nu. Puss <3

Stressad

Är stressad naanting nu...! Ska ju tävla i helgen, så måste packa klart allt till det ikväll. För imorgon drar jag till stan direkt efter skolan, sen blire kör. Kan tyvärr bara vara med på halva kören för sen ska jag fara och träna taekwondo, sista passet innan tävlingen. Sen blir det hem > sova > skola > sluta skolan tidigare för att fara till klubben och en väääääldigt härlig bussresa på 4 timmar.... not. Men lite skönt kanske det blir ändå, då slipper jag bekymra mig över nått. Nej, det där tar jag tillbaka! Jag måste ju fortfarande bekymra mig över invägningen. Väger jag för mkt för min viktklass får jag inte tävla. Så de blir no food fram till sex då... Jag kmr hungra ihjäl..! Å sen efter tävlingen på lördan bär det av hemåt och kommer hem sent på lördagkväll. Söndag blir det Lövångersrevyn. Det blir kul.

Ojojoj, vet knappt vad jag skrivit, kan inte tänka, är så mkt annat nu. Jag har ont i huvet och axlarna är uppe vid öronen.
Gaaaah, blir galen...! Skönt när allt det här är över. Men nu peppar jag och hoppas på guld!!

(O)aktiv

Hallå, vars har min aktivitet tagit vägen? Jag skulle ju skriva minst ett inlägg per dag. Nu är det ju typ 1 eller 2 per vecka. Jag känner mig väldigt bloggtråkig. Men jag har saker jag ska skylla på, jag har noga tänkt ut det.

• Jag har träning 3 dagar i veckan, och nu typ varje dag för att jag ska tävla till helgen, i Härnösand, i taekwondo.
• Jag är med kompisar
• Jag gör en massa boring läxa
• Jag ser film / tv på kvällarna istället
• Jag är i skolan på dagarna

Jag är helt enkelt en busy girl ;) Men ska försöka vara lite mera aktiv ändå, annars blir det ju tråkigt att läsa . Så typ tre inlägg i veckan? Nej, jag skämtade bara (ha-haaaa...) Ibland. Ja, det får räcka. Då behöver jag inte lova nånting. Perfekt.


Kokkkkolås :D

Hellloo :) Idag vare en ganska konstig fredag. Först hade vi läs som vanligt, men jag kom inte in förrens efter 10 min för mitt lås var kokkko. Nyckeln gick in, men det gick inte att vrida om. Jag provade med extranyckeln också, med det funkade inte heller. Konstigt. För igår funkade det hur bra som helst. Och klassföreståndaren hjälpte mej, men det gick inte heller. Så jag fick inte prick • . Sen kom Felle och hjälpte mej, hon drog i låset och tryckte inte det, och vred sen om. Då funkade det. Fast det var svårt. Och jobbigt. Jag fick låna ett pyttelitet lås från skolan som jag hade hela dagen, och lämnade tbx det i slutet av dagen. Så nu har jag det tröga låset igen, hoppas att det går lättare att öppna på måndag. Jag har ju redan fårr knipsa en gång pga av att jag hade alla mina tre skåpnycklar hemma. Kan ju verka lite onödigt...

Och sen hade vi ingen spanska, för våran vikarie var sjuk. De bidde hål på en timma. Det var tydligen 14 lärare sjuka på skolan, så efter lunch hade halva gruppen hk, (min grupp) för lärarn till den andra gruppen var ju sjuk ofc. De fick hål på typ 2,5 timmar.

Nu ska vi fara och hyra en film och äta lite pizza hemma. Blir mysigt.


Mitt lås är de big one.


Varm fruktsallad med vit choklad :D Natta ser ju frisk ut oxå... :]


Bilder som jag glömt lägga ut till rätt datum

Här kommer en samling onödiga bilder som du just nu i detta ögonblick tvingas att titta på :
       



Stolt! :} 
                             
                               


                                                                                                      

Grattis mamma!

Nu har Barack Obama svurit eden som USA:s 44:de president!


Jag sitter och gör fysikläxan, och jag har upptäckt att det är inte lätt att göra läxan samtidigt som jag sitter vid datorn, eftersom jag har skriftlig läxa (läs: penna) och istället för datamus har jag en ritplatta (läs: penna)

Så jag tar fel penna hela tiden. Väldigt stora problem i mitt liv som du kan se...



Grattis Mamma!! :D <3
Du har härmed blivit tantförklarad :]

Minidator och gårdagens sång

Hej  :) Nu sitter jag hos björnee med mammas nya dator. Den är jätteliten. Skärmen är typ 2 dm bred och lite mer än 1 dm hög med ögonmått. Och den väger mindre än 1 kg. Jag skriver fel hela tiden eftersom tangenterna är mkt närmare varann än på en normalstor dator. Men den är skitgullig :] Fast tyvärr mammas dator då, så jag får ta den vanliga mest iaf. Och vi har ingen sladd till den har datorn, och ifall vi har det vet jag inte vars den är. Så inga bilder blir det nu.
Och förresten, man kan smsa med den här datorn :]

Igår hade jag kul. Var ju som sagt på Efs och sjöng. Det var 4 st kören. Vi var den yngsta, United, 13-25 år. Sen var det Mattias Lindqvists kör, Trinity (eller hur de nu stavas). Mattias är typ känd eller nått, han har tex varit min mammas körledare i Piteå. Och han skriver tydligen alla låtar själv. Och den kören hade gung, mera upp och ner och framåt istället för sidasida :P Sen var det Vox Nova. Min musiklärares kör. Inte visste jag att han var körledare, och ändå har jag haft han i musik i 2 år (A) Och sist men inte yngst, var det en kör. Jag vet inte vad dom hette, men som sagt, det var gamlingar där. Det här låter ju som mini-körslaget eller nått ;) Det blev en blandad kväll, med mycket olika musik. För alla körer sjöng helt olika stil. Och det var olika åldrar i alla. Mycket folk var det också. Fullproppat. Och sen skulle alla trängas i fikat. Satte mej med Samuel och Anton, det är kul att lära känna nya personer :D Vi satt och diskuterade filmen Twilight.

Vad tycker du om Twilight?

Nu ska jag dra till Jessica, hade bäst <3




Den sjuttonde januari

Tog ett långbad imorse och studerade en vattendroppes väg från badkarskanten till vattnet. Tänk vad tråkigt man kan ha. Sen var jag tvungen att skynda mej, vi skulle ner på stan och kolla på färg och tapeter till mitt nya rum dit vi ska flytta. Hela rummet går nog i svart, vitt och rött. Tänkte en svartgrå fondvägg, och resten vita, och sen lite detaljer i rött. Kommer foton när det är klart, och snyggt hoppas jag. Nu är hela lägenheten under ombyggnad. Och det är inte speciellt vackert.

Ska bara fixa håret och sånt nu, sen ska jag ta på mej mina assnygga skor och fara till efs och sjunga. Blir jättekul, en massa andra körer ska sjunga också. Fast adam kommer inte, han sjöng jättebra solo. Sjuk... :( När jag kommer hem så blir det nog bara sova, har inge vettigare för mej... Förresten, fick reda på att vi ska ha en till söderturné :D Och imorrn ska jag träna och vara med Jessica. =)

Ha en bra kväll, pusspåer!


Har varit osocial med alla idag, jag har istället varit social med min musik istället <3 Lyssnat på P3, är ju P3 guldgala ikväll. Kl 21.00 på svt tror jag. Fast mina hörlurar är ju liiiite skönare haha...

Kulsprutspenna

Natalie inne på Bokia : Ska du ha en sån där kulsprutspenna ?

Sen fick jag kulsprutspenna på skallen, och när jag skulle fråga Bokiapersonalen om en speciell kulspetspenna så sa jag : Har ni en sån där kulspru...kulspetspenna med sudd ?

Haahah xD

Snabb elr vad :]

Imorse hade jag ställt väckaren på kl 7, vi började 20 över 8. Vart ganska sent igår så var rätt trött. Men i alla fall, jag vaknade klockan 7, men var så trött, så jag stängde av väckaren och skulle bara vila lite (A) Jag somnade ju självklart om och försov mej. Pappa kom in och väckte mej 5 i 8. Tack. Så jag hade alltså 25 minuter på mej att göra mej klar och cykla till skolan. Jag hann t.om äta och sminka mej osv :} Och jag hann i tid! :D :]
Nu sitter jag här och har tråkigt och lyssnar på dunkdunk,


Mina känslor samlade i en låttext

Dope - Thanks for nothing
Give me a break
From your take and your take
Come on and give me a break
What do you want from me
Feeding the rich
With that song of a bitch
Well that song of a bitch
He looks just like me 
  
Thanks for nothing
Absolutely nothing
Thanks for all your
bullshit too
Thanks for nothing
Positively nothing
Thanks for everything
you didn't do
Thanks

Something for free
You got something from me
You want something for free
What do you want from me

Give me a break from
your take and your take
Come on and give me a break
What do you want from me

Yea, yea, yea
Thanks
Yea, yea, yea
Thanks


11 Januari

Hejhej. Jag har inte bloggat på ett tag nu, men jag har helt enkelt inte haft tid, nu under jullovet och så. Men jag ska försöka blogga mera. Oftare och färre, eller hur var det nu :)
Nu på morgonen har jag och Lollo S, varit i kyrkan på gudstjänst för konfan. Så nu har jag 7 av 10 gudstjänster, det går bra de här ;) Inte så jättekul att sitta i bänken helt stilla i en timma, menmen, =)
Och ikväll blire att kolla på brorsans hockeymatch. I A-hallen, så där dom riktiga grabbarna spelar hehe ;D

Och förresten, ikväll på kanal5 kl 21.00 är det "Trollkarlens hemlighet" där dom avslöjar kända trolleritrick. Lite kul att se :P

Sista inlägget idag

Chillar i soffan, ensam hemma, greeeaat. Adam var här nyss, han är bäst. Och jag är väldigtväldigt snäll, hehe. You can put the blame on me :] Nu ser nått på Mtv, vet inte vad det är. Åsså äter jag nått jag inte ätit på ett år. Gissa vad.... GODIS ofc (L) De är ju lördaa. Onyttighetsdagen nr 1. Efter fredag. Blir väckt kl 10 imorrn, så det är bäst jag go to bed snart. Först måste jag ju bara stoltsera med att Skellefteå AIK vann över Luleå med 7-1!  Luleå gjorde sitt enda mål när det var det typ 3 minuter kvar i sista perioden. Grattis !

3 januari

Tjaa :) Är hos natalie nu, har varit här sen efter ett nångång. Hon och camilla sitter inne i rummet och spelar mario. Det här blir inget intressant inlägg. Jag har inget att skriva. Men jag ska nog gå och joina dom, för här vare kul längre. DISS :O    Ikväll blire nog adam hoppas jag, men annars så far jag på "Vinterrocken" Christoffer Hiding ska tydligen uppträda. Ni vet, han som var me i Idol förr säsongen tror jag. Förresten så har Loulou Lamotte (vet inte hur det stavas ) har gått i samma kör som jag. Hon slutade just innan jag började. B)
 


Smslista

Gör såhär:
1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et
4. Gör likadant på varje fråga



1. Vad skulle du säga om din pojkvänn var otrogen mot dig?
- Några bra låtar?
2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
- Japp
3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
- Haha
4. Vilket sms blev du mest berörd av?
- Gott nytt år på dig med
5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
- Desamma
6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
- Haha du är jävligt modig du!
7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?
- Värm mig
8. Vad vill du höra mest av allt?
- Självklart vill jag vara kompis med dig
9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
- Vad gulligt
10. Din romantiska replik?
- Känn dig älskad!
11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
- Det är bra gumman

Brinnande bil

Har glömt att berätta en sak. 
Jag, pappa och brorsan var och åkte skridskor.
Sen när vi skulle hem såg vi en massa svart rök en bit därifrån.
Vi tänkte att "tänk om det är ett hus som brinner, och ingen har larmat".
Eller så kunde det ha varit nån som eldade sopor.
Men vi for iaf dit och kollade, nyfikna som vi är.
Och det var en brinnande bil!
Faktiskt ganska läskigt.
Har aldrig sett dett förr.
Förutom när vi bilade till småland och på sidan om E4an så var det en lastbil som brann.
Men det var iaf kupévärmaren som hade börjat brinna. Elfel.
Och vi kom dit så pass tidigt att en av de närmsta grannarna kom ut i bara handduk och tog kort.
Sen kom brandbilen och släckte.
Och vi stod kvar med bilen och kollade hela tiden.
Som tur var det en gammal bil, det var andrabilen.
Det var ganska spännande faktiskt.
Fast jag skulle aldrig klara av att vara brandman. :]



Rebubbled

Har nu suttit i drygt en timma och spelat Rebubbled. Melinda, tack! :] <3 Fast jag kom inte längre än till nivå 25. Klarar någon annan det, så lämna en kommentar, för då är man ju prooo  ;)

Nu har jag slappat sen jag vaknade, menmen , det är ju det lov är till för. Fast nu måste jag göra nånting av dagen. Det vill säga duscha, sminka, åå sen hitta på nått me nån :)

Hade bra, puss <3


+ en egopic

Pizza - vanligt på nyårsdagen

Ikväll ska jag göra som så många andra, äta pizza till middag. För under nyårsdagen äter svenskarna dubbelt så mycket pizza som en vanlig söndag. Många köper ju bara en pizza på nyårsdagen för att det är enkelt och går snabbt. Vem orkar laga mat när man är alldeles bakis..? Och tro inte att jag dricker nu, för det gör jag inte. Blir nog en vesuvio eller nånting som vanligt för mej:)

- Jul och sommaren är dåliga pizzaperioder. Sommaren kan få ett lyft om det är ett OS-år.
- Runt löneutbetalningen ökar pizzakonsumtionen till 25%
- Var femte pizza som säljs är kebabpizza. Men på vissa orter är vesuvio eller capricciosa vanligare.
- 3 av 4 kunder väljer extra sås på pizzan
- Fullkorns- och low fatpizzor är floppar
- 2 av 3 väljer en coladryck till pizzan
- Söndag är veckodagen mest pizza säljs, följd av lördag. Måndagar är sämst.
- Män och kvinnor har rätt lika pizzasmak. Fast hos kvinnorna utgör ca 11% av vegetariska pizzor, hos männen 7%

 Mums, onyttigt men gott

Skridskooor :P

Nu kom vi hem, har varit och åkt skridskor. Det var kul, känner jag håller på att bli bättre och bättre på att åka, utan att ramla hehe ;P Men nu är jag jättetrött och hungrig. Ska nog slappa och ta det lugnt idag.

Vad ska ni göra idag, nyårsdagen ? :)

Hej 2009!

God morgon! Vaknade klockan halv tolv idag efter en lång natt. Eller ja, iaf enligt mej. Jag la mej 3 ;)
Igår vare kul. Som sagt :) Gh osv. Å sen skulle vi smälla raketer. Tog några bilder med min dåliga kamera.
Och ett fyrverkeri var ganska läskigt, det kändes som om det föll ner på oss (A)
Sen åkte vi bil hem, och jag pratade i tele ett tag<3 Sen smsa jag åå så. Var alldeles flumm =)





     klicka för större bild

RSS 2.0