Nytt år - nytt liv

Till jul ska jag sluta taekwondo. (Som jag förövrigt tog guld i senaste tävlingen!:D). Men jag tycker att det tar för mycket tid och är väldigt krävande eftersom det är många ggr i veckan tycker jag (3-4) och man måste ha en viss närvaro på träningarna och hålla en viss vikt för att tävla. Plus att det är en massa glosor i koreanska som man ska lära sig när man även har en massa läxor i skolan. Det blir lite mycket för mig, jag har så lite tid, och jag känner mig stressad ganska ofta. Har inte tid till att vara med kompisar så mycket, och framför inte ha egen tid själv. Så jag har tänkt börja gymma kanske två gånger i veckan, nån som vet ett bra gym i Skellefteå? Jag ska bli supervältränad :]  Och så dansar jag salsa en gång i veckan och sjunger i kör en gång i veckan det med. Det blir lagom.

Och på den tid jag har över ska jag göra det jag tycker är kul! Vara med kompisar och hitta på roliga grejer och vara med Filip. Jag har också tänkt förändra mig själv lite. Tycker att jag har varit väldigt tråkig nu ganska länge. Trött och slut hela tiden. Men när jag har mera tid så kommer jag vara glad och pigg hela tiden! Typ à la Sofie ;) Och då kan jag satsa mer tid på detaljer, typ att se bra ut och så. Jag längtar faktiskt, jagmenar jag är femton år och det är nu jag ska leva livet och ha kul!! Det känns jättebra och jag ser framemot nyårs! <3



Blackhead! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0