Alla människor är lika mycket värda - döm inte på utsidan

Jag tycker att alla människor är lika värda.
Det spelar ingen roll hur man ser ut, eller hur man är som person. Folk kan vara elaka och göra idiotiska saker som förstör mångas liv. Men det är bara deras utsida, jag tror att de personerna har gått igenom något hemskt. T.ex de är ofta de som har blivit mobbade som mobbas. Och de som mobbar gör det för att trycka ner andra och få sig själva att känna sig bättre. Men då kan man ju fråga sig.,om de som mobbar har gått igenom det själv, då borde de ju kunna sätta sig in i hur det känns att mobbas. Varför gör man då det om jag får fråga?
Eller är man inte medveten om att man mobbar?
Kan det verkligen vara så att man inte ens tänker på det....?
Men även mobbare är värdefulla.

På insidan är alla vacka och fina människor. Om man lär känna såna personer så måste man bara in på djupet. Innanför skalet. Och fula människor. Det finns inte. Jag har hört " ååh pratar du med honom, han är ju jätteful och äcklig" och " asså hennes näsa är jätteful " Och jag blir så arg när jag hör sånt!!  Spelar utsidan verkligen någon roll?
Utseendet kan man ju inte rå för, man är ju som man fötts. Då blir det ju typ " ååh varför har du såna gener, varför ser du ut sådär " Det låter ju inte speciellt normalt. Och man kan inget göra åt det.

Visst, tjejer kan dra på sig masken och se ut som nån helt annan om jag säger så, smink. Det går att ändra hela sitt utseende med smink. " Jaha är det sådär du ser ut på riktigt....?" Men tänk killarna då. Dom har inge smink. Eller inte vad jag vet... :P De är egentligen mycket naturligare än tjejer. De döljer inte sin vackra utsida med en massa smink. Egentligen är det ganska dumt.

Men jag erkänner. Jag har nästan alltid smink. För jag tycker att jag ser hemsk ut utan. Det är bara ibland jag tycker att jag ser okej ut utan smink. Men det är inte ofta. Utan jag döljer mitt utseende med en massa smink varje dag. Både för att jag tycker att jag ser bättre ut då  och för att jag tycker det är ganska kul att sminka. Jag gillar färger. Så jag uttrycker mig via smink. Är jag glad blir det mycket färger. Och jag neråt/lessen/arg blir det ofta mycket svart. Och har jag inget smink känner jag mig naken och trött. Och ställer absolut inte upp på kort. Vilket jag gärna gör när jag har smink och ser bra ut. Det är egentligen knäppt.

Så komigen, lär känna personer på insidan, döm inte personer på utsidan, det är jätteviktigt! Världens tönt kan vara en snäll person. Och du kan inte bli mobbad/retad för att du umgås med en person som andra tycker är ful/töntig och så vidare. Stå på dig istället och säg att de inte känner personen på insidan och kan därför inte döma.

Och en till viktig sak.
Ingen person kan bestämma vem du ska vara med eller vad du ska göra.
Du har bara ett enda liv, utnyttja det till fullo, och gör bara det du vill.
LEV LIVET.

Nu blev det mycket text, men jag behövde tömma mig på allt det här.


Kommentarer
Postat av: lolloo

åh shit vikkan, vartenda ord är ju typ sant! <3<3 skitfint skrivet! :*

2009-03-29 @ 11:57:52
URL: http://sundiii.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Bra skrivet! Kändes jätteskönt att få höra något sådant som det här just nu. Du är smart! :)

2009-04-03 @ 15:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0