Varför döms folk efter utseendet?!?

Hej. Sitter och tittar på Min stora kärlek nu på trean. Och jag blir så arg.

Den handlar ju om att en kille (jack black) är jätteytlig och går bara på tjejers utseende. Alltså- han vill bara ha snygga och smala tjejer. Sen träffar han en snubbe som gör att han han ser hur personerna är inuti. Så träffar han en tjej som inte är speciell smal och så, men han ser henne som en skitsnygg smal tjej osv.


Men jag blir så arg!!!! Sen när bedöms människor hur vackra dom är efter hur smala/tjocka de är?! Människor som är tjocka kan väl visst vara snygga? Och alla smala människor är verkligen inte snygga. Och vem bestämmer förresten vem som är snygg? Nae usch, jag blir verkligen arg. Varför ska vikten avgöra skönheten? Skönheten är på insidan, utsidan är bara ens gener. Och det kan man inte göra nånting åt. Visst, det är roligt att se snygg ut på utsidan och ha ett vackert yttre, för folk lockas trots allt av utsidan och går sedan på insidan. Egentligen är det sjukt, men det går inte att göra nånting åt.
Och jag måste erkänna att jag är rätt ytlig jag med, jag vill se snygg ut och dömer nog ganska mycket på utseendet utan att tänka på det. Det sker undermedvetet. Men det är ju bara egentligen idiotiskt!!
  Personligheten sitter ju på insidan, inte på utsidan. Så det är nog dags för alla att tänka om, även mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0