Skidtur

Nu har vi varit ute och åkt längdskidor i ett egengjort spår som är åkt i två gånger innan. Vi åkte 2,5 km fram och tillbaka. Så alltså ca 5 km. I djupsnö. Vårat "mål" var att komma till en stuga eller vad man ska kalla det. Ett vindskydd där man kan he upp eld och så. Det var mysigt. Vi satt där typ 45 minuter, gjorde upp eld, åt apelsin och åt godis. Det var bara grillad korv som fattades. Jag hade alldeles för mycket kläder på mig, så nu svettas jag som en gris. Haha usch.
En läxa till nästa gång. Mindre kläder! Det tog ca 80 min (1,20 h) själva skidturen om man inte räknar med när vi satt där borta.

Det måste ha sett lite kul ut, och jag ramlade inte liiiite...! Folk som kom förbi när vi var vid vägen måste ha tyckt vi såg helt freakiiiie ut..! Men det är smällar man få ta ;)

Nu ska jag bli ännu varmare genom att dricka varm choklad och lite mackor.
Hade gööött.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0