Apropå bloggen...

Jag har tänkt lite. Det jag bloggar och skriver om ska inte vara för att få många läsare. Visst, det är kul att folk gillar ens liv. Eller ogillar, det finns ju olika anledningar till att man läser en blogg. Men jag har inte många läsare på min blogg.

Jag har några "stamläsare" som läser typ varje dag. Och kommenterar jag på nån annans blogg så kollar dom ju på min. En gång kanske. Så kämpar jag och försöker få fler läsare kan de bli upp mot 30 på en dag ( hör och häpna ). Men sen, nästa dag är det ju lika lite som innan.

Jag har bestämt mig för att blogga enbart för min egen skull. För att det är kul att skriva och kul att gå tillbaka om kolla vad man gjorde då. Som en dagbok, men inte alltför privat. Så jag ska skriva precis det jag vill och inte ta hänsyn till om det är kul att läsa eller inte. Och sen får läsarna komma om dom vill. Och de tycker jag skriver läsvärt.

För jag är inte ute efter att få en känd blogg och bli som Blondinbella och Kenza och blivit kända för att dom skriver om sitt liv. Det är klart att det skulle vara kul, men det är inte värt att kämpa för.

Jag kommer inte tänka på bloggen hela tiden och "ojojoj, nu var det jättelängesen jag skrev, måste skriva nuuuu!" eller "förlåt för att jag inte lagt upp några bilder". Jag behöver inte ta hänsyn till  vad andra vill läsa på min blogg. Så det så.

De få som läser min blogg behöver inte sluta  nu bara för att jag skrev såhär, det är roligt att få kommentarer och bli läst, men jag försöker bara säga att det inte är något krav från min sida!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskade Viktoria

Vad klok du är - blogga för dig egen skull - då blir det bäst

Hann ej att säga hej igår

- det blev en trevlig kväll

Kram mormor

2009-03-06 @ 13:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0